27 Nisan 2019 Cumartesi

Yaprak Sarma

Bugün sabah kalktığımda yaprak sarma tarifi veresim geldi . Niye öyle oldu bende bilmiyorum . Siz de çok şey etmeyin. 

Sizin bildiğiniz tariflere benzemeyecek öncelikle onu bir belirtelim. 

Gerekli malzemelerle başlayalım.

Tabiki yaprak . Tokat yaprağı şart mı ? Değil aslında .. Yeter ki senin gibi kart olmasın kızzz 😂Şaka , şaka ! Orta boylarda ve yumuşak olsun. 

Pirinç , tabii ki kırık olacak , aynı kalbin gibi.

Soğan, gözyaşlarına boğultanından. Acı sözlerim gibi. ( gayet eğlenceli bir tarif değil mi ? Hadi devam devam )

Maydanoz , böyle en yeşilinden taze olsun ama , senin gibi solmuş , yamuk yumuk değil. Şaka tabiiki 🙃 

Ben ölçü vermem. Ne bileyim ne kadar yapraktan yapacaksınız. Göz kararı diye birşey var. 

Gelelim baharatlara , bak bu bayağı önemli.

Tuz , karabiber zaten şart. 
Biraz iç harcına biraz yaralarına basarsın. Bir de kokla benim için ohh , hadi çook yaşa .

Kuru nane , bu da önemli, bol bol koyalım. Mis gibi koksun , benim gibi ...Ohhh

Toz şeker, öyle çay kaşığıyla değil , yemek kaşığıyla dolu dolu koyun bir kaç kaşık. Yoksa senin gibi yavan olur . 🤣
Hem bu işin ipucu zaten şekerindedir. Ona göre ...

Tarçın. Tat verme de ustadır. Hem tatlılara hem zeytinyağlılara yakışır. O bu işte ustadır. Mutlaka koyalım.  

En son da bol zeytinyağını ekleyelim böle vıcık vıcık olsun , senin gibi üste çıksın .

Hadi bakalım şimdi sarmaya geldi sıra... en sıkıcısı yani. Şimdi burda seçim yapman gerekiyor. Kalın kalın restoran usülü mü saracaksın, yoksa evde kalmış kız kurusu usülü serçe parmağı gibi mi...

Benden sana tavsiye kalın sar . Millet ne yediğini anlasın. İnce olunca birşey olmuyor bil yani. 

Ben düdüklüde yapmayı tercih ediyorum , sen istediğin tencereye güzelce ser ister dik , kafan gibi , ister yatay koy kalçan gibi.  Haha aşırı eğlendim şuan. 

Suyunu da koy, bırak pişsin bakalım.

Hadi kalk dene kız, güzel oluyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1’e 1000

Abimin kullandığı , çok sevdiğim bir lafı vardı.  Benim hakkımda ne düşünüyorsanız , Allah size bin katını versin... gibi birşeydi.  ...